dimarts, 7 de març del 2023

Gary Rossington (1951-2023)

GARY ROSSINGTON

(1951-2023)

Ja feia alguns anys que Lynyrd Skynyrd m'havien deixat d'interessar com a banda de directe perquè em semblaven poc més que un grup de tribut a ells mateixos –tot i això, i tenint en compte que el panorama allà fora no és precisament per tirar coets, no m'hauria importat assistir a un concert seu i no tinc cap dubte que n'hagués sortit ben content-. Però mai he deixat d'escoltar els seus discos –els de la primera etapa amb el malaguanyat Ronnie Van Zant, també la majoria dels que han fet amb Johnny Van Zant-, i en tot cas em sap molt de greu la mort de Gary Rossington a l'edat de 71 anys. Parlem de l'únic component estable del grup, també de l'últim supervivent de la llegendària formació original.

El traspàs del genial guitarrista es produeix quan falten pocs mesos per commemorar-se el cinquantenari de "(Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd)" (1973), el debut del combo i una de les obres més essencials del southern rock. L'àlbum de "Free Bird", "Gimme Three Steps" i "Simple Man", aquesta última coescrita per Rossington i Van Zant –i una debilitat personal a la qual, quines coses, vaig tornar a acudir dies enrere arran d'unes declaracions on Bob Dylan la feia servir per referir-se a Jimmy Carter-. El guitarrista també és coautor de clàssics posteriors com "Sweet Home Alabama", i el 1979 –amb la banda mare fora de circulació- va formar la Rossington Collins Band amb Allen Collins, també guitarrista dels propis Skynyrd. Hem perdut l'últim testimoni d'una nissaga irrepetible.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada