Obrigada també planten cara. No tan sols a un sistema que no acaba de funcionar, sinó sobretot a uns temps dominats per l'apatia, el pragmatisme i la caducitat. I ho fan amb nervi, sang, suor i cançons perdurables. Amb guitarres, baix, bateria i una veu que sap maridar la visceralitat més extrema amb la sensibilitat a flor de pell. "Rectory / To Disagree /" (2015) és el seu segon treball. Un ep enregistrat durant la passada primavera als Estudios Dalton de Parets del Vallès, sota la supervisió d'Aleix Prats (Illa Carolina) i amb les aportacions puntuals però sempre oportunes de Pele McLeod al piano i a l'orgue Hammond. Cinc temes, un interval i dos anys resumits en quinze frenètics minuts. Dos anys, sí, els que separen el debut homònim de la banda (2013) de "Rectory / To Disagree /". Un període durant el qual han tingut temps els vallesans de fer quilòmetres, trepitjar escenaris i consolidar un discurs que ha guanyat tant en vigor com en matisos.
The Clash, Replacements i l'Springsteen més elèctric segueixen exercint com a columna vertebral d'un organisme on guanyen més pes que mai les essències de Hüsker Dü, Texas Is The Reason o Fugazi. Comencen forts, anant a totes amb "Waves to Victory". Post-punk greixós, èpic i fins i tot ballable com a preludi de la instrumental "Overture" i l'adrenalínica "Spirit". "En Silence" aporta l'apunt reposat sense rebaixar els nivells d'intensitat, i "Gos com fuig" sona com els Swell Maps encapçalats per Kurt Cobain o Mudhoney cometent una orgia amb els Stooges. Quan s'acaba la pista, un no pot evitar prémer el play i tornar a escoltar el disc de cap a peus. Una seqüència que s'anirà repetint. Perquè "Rectory / To Disagree /" resulta tan punyent com addictiu, però sobretot perquè el seu minutatge guanya punts a cada escolta.
Més informació:
Obrigada / Bandcamp
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada