Zengel i Hanks, en un fotograma de 'News of the World'. |
El viatge com a mitjà però també com a finalitat en ell mateix, encara que qui el porta a terme no n'acabi de ser conscient de bon principi. A "News of the World" (2020), western crepuscular realitzat per Paul Greengrass a partir de la novel·la homònima de Paulette Jiles, un majestuós Tom Hanks i una sorprenent Helena Zengel cavalquen plegats per les inabastables extensions de l'estat de Texas a pocs anys d'haver finalitzat la Guerra de Secessió.
El primer interpreta a un vell capità confederat reconvertit en narrador de notícies que es dedica a anar de poble en poble explicant fets d'actualitat a qui pagui per escoltar-los. La segona, a una nena raptada i criada per una tribu d'indis a qui el vell capità s'ha proposat retornar a la seva família biològica. La relació que van establint a mida que avancen en el seu recorregut i superen els obstacles que se'ls van posant al davant, és la raó de ser d'un film que té tant en comú amb "The Searchers" (1956) o "True Grit" (1969), com amb "The Homesman" (2018) o "The Sisters Brothers" (2018).
"News of The World" és la història de dues vides a la deriva i a priori incompatibles que acaben trobant sentit en la necessitat de tenir-se l'una a l'altra. També un relat que sap aprofitar alguns tòpics del gènere –no hi falten les bandes de bandolers, els temibles cacics i l'eterna lluita de l'home contra els elements de la natura-, i al mateix temps revisar-ne d'altres: l'acció té lloc en un estat derrotat durant la guerra, on els tradicionalment heroics soldats de la Unió són contemplats i percebuts com a forces d'ocupació en un territori tan abatut com ingovernable. La postguerra nord-americana tal i com rarament sol explicar-se.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada