Teatre Auditori Can Palots, Canovelles
7 de març de 2021
I la música va tornar a sonar a Can Palots. A gairebé un any de l'inici del primer estat d'alarma, l'anterior edició del Festival de Música Acústica de Canovelles (FEMAC) havia estat un dels últims esdeveniments musicals que s'havien pogut celebrar a casa nostra abans dels diversos paquets de restriccions derivats de l'emergència sanitària. Que un any més tard, encara en plena pandèmia i en una situació d'incertesa com la present, els seus responsables hagin tornat a apostar per la música en directe i pel mateix format de cada any –si bé reduint l'aforament tal i com marca la normativa-, és digne d'aplaudir. Que a més ho hagin fet aplegant sota un mateix cartell a Ferran Palau, Anna Andreu, Meritxell Neddermann i Acústiquem, és un bon motiu per sortir de casa malgrat tot.
Van ser Acústiquem els encarregats de trencar el gel amb format de trio i mitjançant un repàs generós al seu darrer disc, "1990" (2020). Anna Andreu venia a presentar les cançons del primer àlbum que signa amb el seu nom, "Els mals costums" (2020), que va alternar amb cites a Anímic ("Gem"), Leonard Cohen (una estripada "So Long, Marianne") i Paco Ibáñez ("Canción del jinete"). Ferran Palau va defensar el seu darrer treball –"Parc" (2021)- i va desplegar el seu pop metafísic amb l'únic suport de la seva guitarra i les seves cançons fràgils però majestuoses. I Meritxell Neddermann va marcar terreny tot desplegant un repertori que beu de múltiples fonts i on figuren títols com "Story", "Ready" o "Em molesta" –tots inclosos a "In the Backyard of the Castle" (2020), el seu primer àlbum-.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada