És difícil concretar el punt de partida d'allò que es va anomenar outlaw country, sobretot tenint en compte que bona part dels seus actors principals ja portaven una bona temporada fent música quan el terme es va començar a popularitzar durant la primera meitat de la dècada dels 70. Willie Nelson va ser un d'aquells actors, i "Shotgun Willie" una de les obres que el van situar a l'avantguarda d'un moviment que va plantar cara a l'establishment de Nashville i gairebé va guanyar. Es va posar a la venda l'11 de juny de 1973, avui fa 50 anys.
El 16è àlbum d'estudi de Nelson coincideix amb un moment de canvis molt més que substancials a la trajectòria del texà. D'entrada, va ser el primer disc que va publicar sota el paraigua d'Atlantic després d'haver trencat relacions amb el seu anterior segell, RCA. Però també va coincidir amb la seva marxa de Nashville per tornar a la seva Texas natal i més concretament a Austin, on va entrar en contacte amb l'escena de l'Armadillo World Headquarters, bressol de l'outlaw country i nou punt de partida a tots els nivells per a Nelson.
Gravat als estudis d'Atlantic a Nova York, amb Jerry Wexler, Arif Mardin i David Briggs a la producció i una nòmina de músics de sessió on figuraven vells amics i coneguts com Augie Meyers, Waylon Jennings o la germana del mateix autor, Bobbie Nelson, "Shotgun Willie" alterna el country gran reserva d'"Stay All Night (Stay a Little Longer)" –original de Bob Wills- amb els aires southern rock de "Devil in a Sleepin' Bag" o la peça titular. També és l'àlbum de "Whiskey River", aquell original de Johnny Bush que Nelson pràcticament es va fer seu. Impagable, per cert, la caràtula amb el rostre del cantant inserit als dos canons d'una escopeta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada