27 de novembre de 2020
El concert que Zesc van oferir ahir al vespre a l'equipament juvenil El Gra de Granollers tenia l'aforament limitat a una quinzena de persones per motius de seguretat. Tots els presents havien de romandre asseguts i guardar distàncies, i tots residien al propi municipi perquè la normativa vigent impedia que hi poguessin assistir veïns d'altres poblacions –l'esdeveniment es va poder seguir en streaming-. I amb aquestes, mentre els del Baix Vallès feien soroll en positiu, em va arribar un whatsapp amb fotografies de la saturació que es patia en aquells mateixos instants a l'interior d'un tren de Rodalies on era impossible mantenir les tan reclamades distàncies de seguretat. Potser, si els nostres governants volen que siguem responsables, el primer que haurien de fer és tractar-nos com a persones adultes.
Justament als polítics, així en general, van dedicar Zesc el cop de puny frontal i tota la càrrega decibèlica de "Creus que saps la veritat", una de les peces que conformen el seu darrer treball, "Ferida" (2020). I l'inici d'una climàtica recta final que va assolir cotes estratosfèriques amb una accelerada revisió de "Cel" –una composició que ja ha adquirit la condició de clàssic en l'imaginari dels seguidors de la banda vallesana- i una dinàmica lectura en català de "Caesar" –original de Ty Segall rebatejat com a "Brutus"-. Prèviament havien repassat els seus dos ep's –"Seth" (2019) i el citat "Ferida"-, i fins i tot havien presentat material inèdit en el marc d'una torrencial descàrrega de shoegaze expansiu i post-punk amb accent psicodèlic. Dilluns ho explicarem amb més detall a El 9 Nou (edició Vallès Oriental).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada