Tony Barrow, al centre, amb els Beatles. |
TONY BARROW
(1936-2016)
Hi ha qui fabrica cotxes i que s'encarrega de vendre'ls, publicitar-los i fins i tot d'explicar-los. Amb les cançons passa exactament el mateix. Hi ha qui s'encarrega de compondre-les o bé d'interpretar-les, però la seva sortida a la venda, la seva promoció, la seva difusió i, en definitiva, tot allò que cal perquè arribin als seus destinataris passa per la feina d'uns professionals de qui no solem veure els rostres ni conèixer els noms, però que a la pràctica acaben esdevenint figures tan clau com les dels propis compositors i intèrprets. Quan ens comprem un disc, un llibre o una pel·lícula, allò que tenim a les mans és fruit de l'obra d'un artista però també de tot el personal que ha intervingut en el procés des dels seus respectius oficis: productors, dissenyadors gràfics, comunicadors, publicistes, comercials... De tot això parlava abans d'ahir amb uns amics, tot ignorant que el dia anterior ens havia deixat qui va ser cap de premsa dels Beatles entre 1962 i 1968. Tony Barrow, que també va treballar per a altres bandes de Merseybeat, no va compondre ni interpretar mai "Love Me Do", "She Loves You" ni "Ticket to Ride", però va esdevenir una figura clau a l'hora de difondre aquestes cançons, definir la identitat dels seus autors i establir vincles amb el seu públic. Va tenir la idea d'enviar postals de Nadal al club de fans, es va inventar el motiu The Fab Four, va redactar els textos que apareixien als àlbums de la banda i va gestionar la seva relació amb els mitjans de comunicació. També va coordinar el còmic que acompanyava l'edició original de "Magical Mystery Tour" (1967).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada