Festival Silenci 2022
Ermita de Santa Maria del Camí, La Garriga
23 de desembre de 2022
"Potser us estigui sobredistorsionant, però a mi ja m'agrada així". Paul Fuster es referia a la corpulència amb què sonava –i ressonava- la seva guitarra de fabricació casolana a l'interior de Santa Maria del Camí, una ermita romànica del segle XII situada a l'extrem sud del nucli urbà de la Garriga. Una impenetrable muralla de distorsió i de reverb que es va retroalimentar –mai més ben dit- amb l'entorn. I un repertori que va repassar generosament el cançoner del sempre desvergonyit i irreverent cantautor nord-americà d'arrels catalanes –no hi van faltar títols com "Big Ok" o "La Santa Collons", que va adquirir una nova dimensió en el context d'un espai religiós-, qui també va aprofitar l'ocasió per presentar material nou.
Sense acabar de concretar si pensa o no treure disc properament –el seu darrer treball, "Go/Between", data de 2016- quan un membre del públic li va preguntar en veu alta, Fuster va fer gala del seu peculiar sentit de l'humor però sobretot va refermar-se com una ànima lliure que viu al marge dels dictats de tota indústria possible i fins i tot d'allò que anomenem el sistema –parlem d'algú que es fabrica els seus propis instruments i fa gires desplaçant-se en bicicletes fetes per ell mateix, poca broma-. Quan l'honestedat i l'autenticitat són dos valors tan banalitzats com poc practicats, quan estem tips d'aguantar sermons d'autoproclamats antisistema amb sous de funcionari, és d'agrair poder-se topar de tant en tant amb criatures tan incorruptibles com el de Cardona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada