dimarts, 4 d’abril del 2023

Un single japonès d'Elvis


Una reproducció de l'edició japonesa de "Don't Be Cruel", el vuitè single d'Elvis Presley, amb "Hound Dog" a la cara b. Publicat originalment als Estats Units per RCA el 1956, la mateixa disquera el va reeditar el 1984 al mercat nipó amb aquesta caràtula. L'edició de la fotografia és de 2021, i correspon a una tirada limitada de 100 exemplars amb vinil de color vermell translúcid –també se'n van posar en circulació 400 més d'altres colors-.

En aquests temps de pragmatisme mal entès que ens ha tocat viure, hi ha qui no acaba d'entendre que un decideixi invertir part dels seus ingressos en peces com la que ens ocupa. En el meu cas, no és que les dues cançons que formen el senzill de torn estiguin disponibles a la majoria de plataformes digitals, és que jo mateix les tinc a casa repetides en diversos discos tant de vinil com compactes –també en més d'un cassette-.

Tot i això, quan setmanes enrere vaig trobar aquest exemplar exposat en una disqueria, me'n vaig enamorar a primera vista –sí, de vegades la música també entra pels ulls- i no vaig dubtar a l'hora de passar per caixa. Perquè cap algoritme em farà viure mai l'experiència de localitzar un disc quan menys m'ho espero, agafar-lo amb les mans i deixar-hi caure l'agulla un cop he arribat a casa. I perquè cap intel·ligència artificial m'aportarà mai el caliu d'un disquer, un quiosquer o un llibreter dels de tota la vida. I ara, amb el seu permís, me'n vaig a donar la volta al vinil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada