diumenge, 19 de juliol del 2020

Les obres completes de Bill Withers

Bill Withers (1938-2020) - Foto Michael Ochs/Getty Images.
Fa de mal dir si ha estat la casualitat el factor que pràcticament ha fet coincidir la mort de Bill Withers amb la primera edició conjunta dels nou discos que va publicar al seu dia. Si la gent de Sony Legacy, segell responsable de la caixa "The Complete Sussex and Columbia Albums" (2020), portava gaire temps preparant aquest exhaustiu repàs a la trajectòria d'una de les veus més reconeixibles i alhora singulars del soul de la dècada dels 70, o si l'edició de torn respon tan sols a l'oportunisme de qui vol esprémer la frescor del difunt.

Sigui com sigui, la caixa en qüestió suposa una bona ocasió de (re)descobrir l'obra de Withers més enllà de títols tan evidents però encara definitius com "Ain't No Sunshine" o "Lean on Me", emmarcats respectivament als seus dos primers àlbums per a Sussex Records, "Just as I Am" (1971) i "Still Bill" (1972). També va ser Sussex la disquera encarregada de publicar "Live at Carnegie Hall" (1973), document en directe enregistrat en un emplaçament pràcticament fet a mida d'un discurs com el de qui ens ocupa.

A partir d'aquest punt, i a través dels diferents plàstics publicats ja sota el paraigües de Columbia, el neòfit podrà contemplar l'evolució d'un artista que es va anar adaptant a cada nova circumstància fins que, després del crepuscular "Watching You, Watching Me" (1985), va decidir retirar-se d'un negoci que ja no el motivava i on es trobava fora de lloc. Una declaració de principis i un acte de coherència que Withers mantindria fins al final dels seus dies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada