dilluns, 3 de juliol del 2023

El meu primer disc de Dylan


Aquest cassette va ser el meu primer disc de Bob Dylan. "Greatest Hits", recopilatori editat per Columbia el 1967 amb una desena de peces que abasten el període comprès entre "The Freewheelin' Bob Dylan" (1963) i "Blonde on Blonde" (1966) –cap de les cançons que hi surten formen part dels seus actuals repertoris-. Me'l vaig comprar quan tenia 13 anys en una gasolinera a prop de Milà –encara no havia fet "Time Out of Mind" (1997), ha caigut molta pluja des d'aleshores-. A Dylan l'havia descobert alguns anys abans, un dia que el programa Sputnik del Canal 33 va emetre el concert commemoratiu de les seves tres dècades de carrera, el 1992 al Madison Square Garden –de quan a la televisió pública catalana s'hi feien programes de música i no concursos de talents-.

Però tornant al que ens ocupa, aquest cassette va ser el meu primer disc de Bob Dylan. Me'l vaig agenciar quan tenia 13 anys en una benzinera a prop de Milà –una ciutat que, per un motiu o per un altre, encara no he arribat a visitar mai- amb diners que la meva àvia m'havia donat perquè em comprés una samarreta durant les vacances d'estiu –puc donar fe que el canvi de plans no li va saber greu, en absolut-. Dècades després, escric aquestes línies mentre vaig de camí cap a Milà –ciutat que em disposo a visitar per primer cop-, on tinc previst assistir avui i demà als dos concerts que Dylan farà al Teatro degli Arcimboldi.

El d'avui i el de demà seran molt probablement els dos últims concerts que presenciaré del Rough and Rowdy Ways World Wide Tour, i qui sap si també de Bob Dylan, que malgrat l'envejable estat de forma que segueix mostrant a l'escenari té 82 anys i ja se sap que l'edat no perdona a ningú. Molt probablement, la meva primera visita a Milà serà alhora el meu comiat d'un artista a qui he seguit des que tinc ús de raó i que encara avui m'inspira com el primer dia. M'acomiado de Dylan (o no, perquè amb Dylan aquestes coses mai se saben), i ho faig molt a prop d'aquella benzinera dels Alps on pràcticament va començar tot, i amb la sensació d'estar tancant un cercle. It's not dark yet, but it's gettin' there.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada