Blank va escriure el guió a partir d'entrevistes amb supervivents i familiars de les víctimes, i Earle la va acompanyar durant tot el procés en condició de director musical. Si l'objectiu de la producció era servir d'altaveu a aquells que sovint són silenciats, l'experiència del texà com a cronista de l'Amèrica més desolada i desemparada va esdevenir vital a l'hora de trencar el gel. Segons confessava ell mateix en una entrevista recent, bona part dels entrevistats –les persones representades a l'escenari, ni més ni menys- tenien en comú el fet de posseir una còpia de "Copperhead Road" (1988).
Precisament, l'herència hillbilly de peces com "Union, God and Country", "Black Lung", "Fastest Man Alive" o "John Henry Was a Steel Drivin' Man" –aquesta última enllaça la llegenda al voltant del popular heroi ferroviari amb la realitat de comunitats mineres com la del comtat Raleigh, on va tenir lloc l'accident- podrien formar part del propi "Copperhead Road", si bé els acabats i la càrrega social del conjunt del disc remeten per moments al posicionament polític que Earle va adoptar sense pèls a la llengua en plàstics com "Jerusalem" (2002) o "The Revolution Starts Now" (2004).
Enregistrat amb l'actual encarnació de The Dukes –amb Chris Masterson i Eleanor Whitmore a banda i banda d'Earle, i Jeff Hill (Chris Robinson Brotherhood) ocupant el lloc del desaparegut Kelley Looney-, "Ghosts of West Virginia" parteix d'un esdeveniment concret i local per a adreçar, fins i tot quan recita els noms dels 29 miners morts a la solemne "It's About Blood", un relat tan constant i global com és l'eterna lluita de les peces contra l'engranatge, de l'home contra la màquina, de l'individu contra el sistema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada